Lead – osoba, jaka potencjalnie ma możliwość być zainteresowana moim wyrobem

Wytwarzanie leadów to bardzo duży problem nieomalże każdej korporacji sprzedażowej. O ile zasiadasz na stanowisku menadżera sprzedaży, ze 100% pewnością nieraz zabiegałeś o każdego kontrahenta, wręcz takiego, który to niekoniecznie okazywał się być zaintrygowany. Czy w każdej sytuacji tak musi być?

Właśnie że nie, możesz zaangażować firmy z zewnątrz, które to zapewnią leadów do własnego sprzedażowego lejka. Zaczniemy od tego co to właściwie jest lead a dodatkowo lejek sprzedażowy. Lead to prostym językiem kontakt do osoby, która prawdopodobnie może być zaintrygowana moim produktem lub pomocą. Powinna być to osoba, która podjęła 1szy krok w zakupowym kręgu, lub w jakikolwiek sposób pokazała zaciekawienie. Sprzedażowy lejek to wirtualne i nie mające materialnej figury składowisko tematów sprzedażowych. Na górze lejka są umieszczone właśnie leady. Nieokrzesane diamenty. Na dole w lejku znajdują się przepracowane tematy, gdzie zakładamy, iż klient rzeczywiście ma możliwość być zaintrygowany. Na samiutkim dole są sprzedaże nieomalże już domknięte. Skądże więc pozyskiwać takowe leady?

Przykładowa metoda to uzyskiwanie leadów z prywatnej witryny www. Istnieje możliwość także zatrudnić korporację, która to zagwarantuje nam wiązkę leadów. Wzorem takiej spółki jest Neocraft. Mogą oni wam przekazać leady B2B, B2C a dodatkowo leady stosowane do telemarketingu. Musimy być w stanie określić jakie leady nas interesują i wtedy jest możliwość rozpocząć łupać te diamenty. Jest szansa się wydawać, że jest to konserwatywna metoda sprzedaży, rodem z Glengarry Glen Ross. A prawda jest taka, że także w obecnych czasach w tenże sposób handlują również fintechy.

Źródło: Neocraft

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *